سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید مردى دنیا را نکوهش مى‏کند فرمود : ] اى نکوهنده جهان ، فریفته به نیرنگ آن ، به ژاژهایش دلباخته و به نکوهشش پرداخته . فریفته دنیایى و سرزنشش مى‏نمایى ؟ تو بر دنیا دعوى گناه دارى ، یا دنیا باید بر تو دعوى کند که گنهکارى ؟ دنیا کى سرگشته‏ات ساخت و چسان به دام فریبت انداخت ؟ با خفتنگاههاى پدرانت که پوسیدند ؟ یا با خوابگاههاى مادرانت که در خاک آرمیدند ؟ چند کس را با پنجه‏هایت تیمار داشتى ؟ و چند بیمار را با دستهایت در بستر گذاشتى ؟ بهبود آنان را خواهان بودى ، و دردشان را به پزشکان مى‏نمودى . بامدادان ، که دارویت آنان را بهبودى نداد ، و گریه‏ات آنان را سودى . بیمت آنان را فایدتى نبخشید ، و آنچه خواهانش بودى به تو نرسید ، و نه به نیرویت بیمارى از آنان دور گردید . دنیا از او برایت نمونه‏اى پرداخت ، و از هلاکتجاى وى نمودارى ساخت . دنیا خانه راستى است براى کسى که آن را راستگو انگاشت ، و خانه تندرستى است آن را که شناختش و باور داشت ، و خانه بى نیازى است براى کسى که از آن توشه اندوخت ، و خانه پند است براى آن که از آن پند آموخت . مسجد محبان خداست ، و نمازگاه فرشتگان او ، و فرود آمد نگاه وحى خدا و تجارتجاى دوستان او . در آن آمرزش خدا را به دست آوردند و در آنجا بهشت را سود بردند . چه کسى دنیا را نکوهد حالى که بانگ برداشته است که جدا شدنى است ، و فریاد کرده است که ناماندنى است ، گفته است که خود خواهد مرد و از مردمش کسى جان به درنخواهد برد . با محنت خود از محنت براى آنان نمونه ساخت ، و با شادمانى‏اش آنان را به شوق شادمانى انداخت . شامگاه به سلامت گذشت و بامداد با مصیبتى جانگداز برگشت ، تا مشتاق گرداند و بترساند ، و بیم دهد و بپرهیزاند . پس مردمى در بامداد پشیمانى بد گوى او بودند و مردمى روز رستاخیز او را ستودند . دنیا به یادشان آورد ، و یادآور شدند . با آنان سخن گفت و گفته او را راست داشتند . و پندشان داد ، و از پند او بهره برداشتند . [نهج البلاغه]

هندسه دین


مرگ در انتهای جاده زندگی این جهان قرار دارد

برخی از ترس مرگ خودکشی می کنند

و عده ای نگران از مرگ ، خوشی را بر خود حرام می کنند

و گروهی هم از مرگ استقبال می کنند

این استقبال می تواند دلیل درست یا نادرستی داشته باشد

اما نگرش صحیح به مرگ اینست:

مرگ دروازه ورودی به جهان برزخ است

دنیا سه جایگاه دارد

رحم مادر ، زمین ، فرا زمین

تشکیل تخمک آغاز زندگی جنینی

تولد آغاز زندگی زمینی

مرگ آغاز زندگی فرا زمینی

مرگ اختیاری انتخاب زمان زندگی فرا زمینی است

این انتخاب فقط برای کسانی است که با شناخت و آگاهی زندگی می کنند

پس هنگام ورود به زندگی فرا زمینی کاملا با اطلاع از شرایطی که در آن قرار می گیرند

مرگ را در آغوش می کشند

مرگ در نظر آنان هرچند خوشایند نباشد اما زیبا و جذاب است

عدم خوشایندی فقط برای پایان فرصت جهت انجام عبودیت و تکلیف الهی است

اما زیبایی و جذابیت برای ورود به عرصه جدید زندگی است

زندگی بدون محدودیت و حضور ابلیسیان

زندگی آسوده و نزدیک به عرش رحمان

زندگی شیرین در جوار بندگان خاص خدا

تفاوت اهل ایمان با غیرمومنان در همین تمنای مرگ است

تمنای مرگ همان مرگ اختیاری است



احمد عجمین ::: جمعه 93/8/16::: ساعت 10:25 صبح